DNS Leverandør under massivt DDOS angreb

Incident Report for Technology - News

Resolved

Leverandøren melder nu ALT OK!
Posted Oct 09, 2025 - 13:20 CEST

Monitoring

Vores udbyder har midlertidigt løst problemerne.
Vi afventer fortsat en endelig klarmelding.

2025-10-09 11:07:29
We have removed one of our Internet Providers and this has appears to have cleared up the problem, for now.
Posted Oct 09, 2025 - 11:24 CEST

Update

Vi arbejder på at flytte nogle af vores tjenester til en anden udbyder.
Det skulle gerne løse problemerne med fyens.dk og jv.dk – og muligvis også andre af vores sider.

Det kan dog tage lidt tid, før ændringen får fuld effekt.
Posted Oct 09, 2025 - 11:00 CEST

Identified

Vi har i øjeblikket flere henvendelser om, at vores sites svarer langsomt – eller i nogle tilfælde slet ikke.

Problemet ser ud til at være identificeret som et omfattende DDoS-angreb rettet mod vores DNS-udbyder, som fungerer som “adressebog” for mange af vores sider.

Vi følger situationen tæt og afventer udbyderens tiltag for at stabilisere driften.
Kilde: https://www.simply.com/dk/serverstatus/
Posted Oct 09, 2025 - 10:08 CEST
This incident affected: Web applikationer (Dagblade, Erhverv+, Ugeaviser), Indholdsproduktion - Kodus CMS, Jourbox og Distributionsplugin, Købsproces & Selvbetjening (ARIA), Mobil Applikationer (iOS + Android), JFM ID (Login), E-avis Desktop (Visiolink), and Kodus API.